Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 27 juli 2010

Linnea Tipsar : Billig utrusting är inte dåligare än den dyra!

Av Niemelä Falk - 27 juli 2010 18:21

*Har fått ett önskemål om att börja skriva om lite utrustning,tips & ridövningar. Men börjar att skriva om utrustningen...*


Det är många som tkr att bara för att man har den billiga varianten av utrustning med ett märke som kanske inte är : Scapa , Kingsland eller Prestige.

Så är man inte så "bra" eller "rik" för att kunna köpa eller ha de.

Men de är helt fel . För att alla tillexempel har Scapa är inte för att dom är rikare eller duktigare än alla andra.

Utan för att de är snyggt eller lite kaxigt.

Det är inte alltid att det dyra är bättre än det lite billigare.  Rätt onödigt ibland , tycker jag . Det är nästintill samma saker , med andra prislappar bara!


Jag tipsar ..

Istället för att köpa det  sakerna  på hööks tillexempel,så kan man alltid kolla runt bland kompisar eller någon man känner om dom kanske har det du letar efter.

men kolla även på www.hastnet.se , www.blocket.se , www.tradera.com .och Börjes.

där finns nästan alla saker som du söker , som är lika bra fast inte lika dyrt!

och tänk efter oxå , att man behöver inte alltid ha det dyraste.

För den billigare varianten är inte sämren än den dyrare , och inte är det fulare heller.


Om du tillexempel ska ha ett vitt allround schabrak.

Ta då ett som kostar 129 kr istället för ett som är lika på ett annat stället för 229kr!

Så kolla runt och se om någon säljer det just du behöver , eller byt .:)



Hoppas du fick lite tips och hoppas även att alla andra har lite nytta av detta ! :)

See Yaa // Linnea



 

 
 
jossie

jossie

27 juli 2010 22:33

Håller verkligen med :S Det är så många som har scapa bara för att dom tror det är "coolt" o.O Tror typ man får högre status då -.- Billiga grejer är braaaa (Y) Mycket billigare så då kan man köpa ny oftare :'D

SV: Tack! desamma ^^

http://jossieochjessie.blogg.se

 
Frieda

Frieda

27 juli 2010 22:37

Bra sagt, jag lägger ingen vikt vid vad det är för märke på grejerna, bara de håller. Jag har hellre mycket billiga saker än få och dyra.
Spelar liksom ingen roll för mig.
Sen kan man ju få cravings efter vissa saker som bara ett dyrt märke säljer och då får man väl köpa det. Men vanliga vardagsschabrak skiter jag i vart de kommer ifrån.

http://gaaaalet.blogg.se

 
Hanna

Hanna

28 juli 2010 01:27

sv: åå, tack så jätte mycket :) Nu blev jag glad ;D
Din är oxå jätte bra ! :D
jag köper alltid schabrak på hööks :D Billig och bra ;)

http://hannabresellss.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

28 juli 2010 11:08

sv till jossie : exakt! :o
ju mer billigt man köper desto mer och oftare kan man byta! :)

kram

 
Ingen bild

Linnea

28 juli 2010 11:12

sv till Frieda : inte jag heller ,billigare är bättre , och man kan byta oftare då!
Du har helt rätt! :)

 
Ingen bild

Linnea

28 juli 2010 11:15

sv till Hanna : så lite så :)
jag oxå det är jätte bra & billigt där!=)

 
Ingen bild

Josefine.F

28 juli 2010 14:09

Håller med här mestadels. Men - när det kommer till sadlar så ska man vara väldigt försiktig. Köper man en lädersadel som kostar 2 papp som ny så bör man tänka på att det INTE är varken tid eller pengar nerlagd på den sadeln, vilket betyder att den troligtvis inte är gjord på bästa sätt.

För att ta ett exempel, Kingston. Dom stoppar sina sadlar med allt möjligt, godispapper, ullbollar, knappar m.m Ett annat exempel är Hööks egna märke Claridge House. Både synteten och den dyrare lädersadeln är rätt så känd för att vara sned i bommen och i bossorna. Jag har haft 4st exempel till hands, och alla dom har varit sneda. Ena bossan plattare och bredare, ena fylligare/smalare. Skonsamt för hästens rygg? Nej!

Därför anser jag att man bör satsa på en bra sadel, det är prio 1 för mig.

Har man inte mkt pengar kan man satsa på en billigare begagnad bra märkessadel. Exempel på det är Wintec och Griffin.

:)

 
jossie

jossie

28 juli 2010 15:32

SV: Nä jag vill ju verkligen inte se ut som alla andra :S Då har jag hellre något eget, fast billigt ;D

SV: HAHAHA, nä jag SATT KVAR :'O haha!

http://jossieochjessie.blogg.se

 
Ingen bild

Linnea

28 juli 2010 15:41

sv till josefine f : du har helt rätt!
man kan alltid kolla runt med folk :)

 
Ingen bild

Linnea

28 juli 2010 15:42

sv till Jossie : ja du gör helt rätt! :)

hahahahah vad bra! ;) ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Skapa flashcards