Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 18 december 2010

181210 - DAGENS FRÅGA

Av Niemelä Falk - 18 december 2010 14:34

Får panik , har snöat hur mycket som helst!

känns som att man är helt insnöad.. Jag som måste till stallet till Boyzon..

Är strom ute annars hade jag tänkt att rida, men äre bra väder imorgon så ska han få komma ut , blir så stressad för varje dag som går.

Men det är ju som sagt inte så roligt att rida om det är 25 - grader eller snöstrom.

Han får ha vintervila istället för sommarvila helt enkelt, att han hålls igång mer på sommaren än på vintern.


Jag tycker helt klart att det är mkt lättare att ha häst på sommaren,allt är så mycket lättare, vattnet fryser inte , blir inte så mörkt,behöver inte ha flera lager med kläder och allt på sig och vädret styr inte lika som mycket som de gör på vintern.

Men visst äre härligt ibland att ha häst på vintern jo, joo då såklart det är .

Är man bara rätt klädd,bra underlag och inte så kallt så är det underbart!

Men jag håller mig hellre till sommaren en vintern!



När tycker du det är lättast att ha häst?


sommaren eller vintern ? :)


 

 
 
Ingen bild

angelica

18 december 2010 14:50

lätt sommaren :)

 
Isabella Bergh

Isabella Bergh

18 december 2010 15:44

SOMMAR!!

http://cassechuck.blogg.se

 
Ingen bild

Anna

18 december 2010 16:11

sommaren såklart ;)

 
Tilda

Tilda

18 december 2010 16:18

Sommaren pga. flera olika skäl :)

1. Större delen av sommaren har man sommarlov vilken för att man har hur mycket tid som helst.
2. Det är mycket varmare och man kan rida när som helst, även fast det snöregnar.
3. Det är ljust typ dygnet runt!:)

Dock tycker jag att det är jättemysigt att rida en fin vinterdag :D

http://www.tsjolinder.blogg.se

 
Josefine.F

Josefine.F

18 december 2010 18:17

Klart det är lättast på sommaren ;P Det kan väl aldrig vara lättast med fryset vatten, snö som man måste ploga, mörker, m.m :p

http://minfux.blogg.se

 
Ingen bild

Emmy Asklöf

18 december 2010 22:54

Hejsan! Nu ska jag börja med Dagens Blogg och det skulle vara jättekul om du kunde kika in och kanske vara med! :)

Det har snöat riktigt mycket här också! Vi kan inte åka till Sundsvall eftersom det är igensnöat på alla vägar. :o
Kram :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Skapa flashcards