Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 28 januari 2011

SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN!

Av Niemelä Falk - 28 januari 2011 18:03

Hur ofta rider du ?

Jag rider B mellan 4-5 dagar i veckan , beror på hur veckan ser ut.Sen kan det bli att jag rider någon annan häst där emellan.

 

Varför heter din häst Boyzon Sign ?

hehe jaa du det undrar jag med , han är döpt till det.

 

Har du vunnit nån tävling någon gång ?

Om man inte räknar att man kommit "felfri" på CR , så har jag vunnit Ett dressyrmästerskap på MRF ridskoleponny Diddi.

 

Har du några andra intressen en hästar?

Ja , jag gillar att sjunga,dansa,baka,laga mat och vara med mina kompisar.

 

Hur länge har du haft Boyzon?

Fick han på julafton 07 , så drygt 3 år.

 

Är det inte pirrigt att tävla?

Hihi jo det är klart, men ju mer man tävlar desto mer "van" och "härdad" blir man.

 

Kommer du att ha häst när du bli större?

Ja jag hoppas att jag har läge och fortfarande intresse för det då , men det tror jag väl.

 

Är det jobbigt att ha häst?

beror väl på , men nej men vissa saker kan väl vara lite mer "jobbigt" om jag får säga det så.Som om det är 35 - grader och man måste ut och mocka osv.

 

Tävlar du bara hoppning eller även dressyr ,och om inte dressyr vill du tävla det då?

Jag tävlar båda , men vill väl mest tävla hoppning.

 

Hur räknar du ut foderstaten?

Jag lägger upp den beroende på träning,väder,årstid osv. Om det är vinter och han inte rids lika mkt som på sommarn så får han mindre en han får på sommaren.

För på vintern så går han mest och vilar och blir bara tjock om han äter så mkt som han äter på sommaren då han tränas mer. (;

 

Hur väl planerar du dina ridpass,och hur lägger du upp dom?

Ja du , svår fråga. Men helt beroende på väder,ev. sjukdomar och annat som kan behöva styras upp.Har han varit  i lång vila så lägger jag upp det lungt med skritt 1 vecka sen bygger jag på osv.

 

Är du nog med att kyla ben?

Ja det är jag faktiskt.

 

Vilken tror du blir er första lokala tävling och när ?

Vilken och var är lite svårt att säga just nu , men målet är väl att starta i juli eller augusti.

 

Tycker du det är viktigt med märkessaker?

Beror på vad det är , men för att det bara ska vara snyggt kan vara lite onödigt tkr jag,allstå om man hellre lägger pengarna på ett nytt schabrak än en ny sadel som kanske är i mer behov av att bytas.Men visst är det grymt snyggt men viktigt tkr jag väl inte,men beror som sagt på "vad" för märkessaker.

 

Dina starka och svaga sidor inom ridningen ?

Mina starka är nog att jag är lättlärd och sjukt envis.

Svaga är nog att jag kan se det dåliga i stället för det bra.

 

Hur långt har Boyzon kommit utb.mässigt?

Rätt ok tkr jag,han kan ju dom mesta grunderna.Det enda som jag tkr vi har kvar i "grunderna" är väl Vänstergalopp. Sen äre bara att fortsätta.

 

Hur långt vill du komma med han ?

Först och främst LD + LC i hoppning , men jag tror abolut med tanke på han satt att vara och hur lättlärd & duktig hoppare han är så skulle det inte vara omöjligt med LB med.

Men det ser man.

 

In med nya och mer rid bilder och filmer?

Jajamen, men har ingen kamera just nu, men det kommer.

 

Boyzon's föräldrar?

E : Yankee mustang & U: Katarina Index

 

Hur gammal är du?

14. 15 i Juni.

 

Vem är din idol?

Har inte just nån favvo idol.

 

Vem mockar åt B och fixar när inte du är där?

Det gör min moster som Boyzon står hos.

 

Korta och lite enkla svar , men hoppas ni fick svar på det ni undrade , tack för alla frågor!

  

 



 
 
henkeochtilda

henkeochtilda

28 januari 2011 18:47

sv; Visst kan vi göra det! Ha lagt till dig på bloglovin nu :)

http://henkeochtilda.webblogg.se

 
N

N

28 januari 2011 21:48

sv: men o,vilken komplimang. aldrig någon som har sagt sådär förut, tack så jättemycket. gör mi så himla glad :') <3
allt bra me dig? :) <3

http://blackijacki.blogg.se

 
victoria

victoria

30 januari 2011 12:35

Vad roligt att få se svaren från frågestunden ^^

Kram!

http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards