Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 12 februari 2011

uppdatering/ridpass

Av Niemelä Falk - 12 februari 2011 08:51

Förlåt för sämst uppdatering men har bara inte orkat,skriver om i Onsdag's när jag red ut B nu då.


Åkte till stallet efter skolan , mockade fixade höpåsar och vatten.

Tog in han & Pelle från hagen och borstade B. Sen sadlade och tränsade.

Red ut på skogsbilvägen och jobbade mkt mer avsaktning och längninar.


Skritten var inga problem  , han går lättare och lättare att hålla ihop och han håller inte på att flänga runt med huvudet lika mycket som han gjorde för någon vecka sen heller.


Traven gick oxå ganska okej,  gick lätt att hålla ihop och i ökningarna så ökade han fint. Gjorde oxå lite böjnigsövningar över vägen oxå,en massa serpentiner och på en vändplan uppe i skogen blev det perfekt att träna på volt.


I galoppen så tyckte han att det var rätt jobbigt att gå i samlad galopp men efter ett tag så gick det bättre.  Längde gjorde han kanon snyggt!


  

bild från i onsdag's

 
 
Ingen bild

Ulrika

12 februari 2011 17:29

SKRIV OFTARE!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Skapa flashcards