Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 14 februari 2011

mina tankar om deltagarna i ponnyakuten

Av Niemelä Falk - 14 februari 2011 18:36

Såg nyss det nya avsnittet av ponnyakuten och jag tycker verkligen nästan att det känns som om man har börjat på att lära känna deltagarna, ser problemen och personligheterna.

Tänkte skriva lite om hur jag uppfattar de olika deltagarna! :)


  

Jacob är verkligen en av mina favoriter,förutom att han är så sjukt gullig så är han en sån viljestark person som bara vill lära sig och ta till sig allt han kan.

Problemet med hans ponny Savoy är att den är svårlastad.

Han tar verkligen hand om sin ponny och Jag hoppas verkligen att han får till problemet men det tror jag faktiskt att han kan.


 

Liza   tycker jag är en duktig ryttare som har en bra hoppsitts och rätt okej invärkan på sin ponny. Hon gillar att tävla men hennes ponny Star är svårlastad och svårriden. Hon är en person som inte ger sig i första taget och vill verkligen lära sig att bli av med problemet med sin ponny.

Med rätt hjälp så kan hon nog gå ganska långt.


  

Molly  verkar vara lägrets busiga lilla energibomb.  Hon har verkligen en sjukt fin ponny.Problemet med Rambo är att det är en  aggressiv ponny som anfaller i boxen.

Hoppas verkligen hon blir av med problemet eftersom att det i övrigt verkar vara en sån fin ponny.


  

Nicholai är en ryttare som jag verkligen tycker påminner om Jacob som var med i förra året,på stil och ridning.Tror han är lägrets "ska vara bäst på allt".Jag tycker att han rider okej , men tror han ska tänka mer på ridningen än hur utrustning och hur höga klasser han tävlar.

Bilbo verkar vara en kanon fin häst men som dock är skygg och osäker på sin omgiving.


  

Nicole verkar vara en person som är så sjukt snäll,glad & hjälpsam.

Hon rider väldigt bra och har fin kontakt med sin häst,det enda som stoppar upp henne lite tror jag är problemet med hennes ponny Valentina att hon sticker efter hinderna.Men med rätt hjälp så blir dom nog av med problemet.


  

Olivia har jag inte hunnit få så jätte stor uppfattning om än förutom att hon verkar vara lite blyg,men glad och hjälpsam.

Problemet med hennes ponny är att Lester är olydig från marken och inte går att longera. Hoppas dom får till problemet.


  

Sofie verkar vara en glad och trevlig person och som har god hästhållning.

Problemet med hennes ponny Musse är att han vägrar att gå in i spolspiltan.

Problemet går nog att få till.


  

Victor tycker jag är en av dom bästa,han har en sjukt fin sitts och har en grymt fin ponny. Problemet med hans ponny Fenja är att hon är olydig på ridbanan. Stegrar sig och har till och med hoppat ut ur dressyrbanan.Vilket förstör för han,man ser på han att han blir besviken och rider inte så bra som jag tror att han igenligen gör.

Men kämpa på Victor det går nog att lösa.

-------------------------------------------------------------------------


Det är mina uppfattningar om dom :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards