Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Hjälp mig - dagens fråga

Av Niemelä Falk - 24 februari 2011 14:25

Nu vill jag verkligen ha er läsare's hjälp om hur mitt tävlingsträns ska vara.

Jag har verkligen ingen aning så snäll säg vad du tycker och tyck till.


Det är några träns från hööks det står mellan , men det är det att tränsen skiljer sig ganska mycket från varandra , till utseende och nosgrimma ;o

Jag tycker verkligen om pullarnosgrimman när man ska ha det i hoppning's sammanhang, men funderar oxå på att ha ett träns med remont eftersom att han springer och gapar hela tiden. Men har oxå funderat på att ha en nosgrimma med enbart en vanlig men med ett stort ludd på ?

Åh jag har sån beslutsångest!


Pullar : Sjukt snyggt till hoppning och är snyggt då det kan vara lite detaljer på den.


Remont ; Stilrent och bra


Med ludd ; Inte lika vanligt.


Tränsen det står mellan är :

  (Svart) Remont träns som är enkelt och stilrent!


  (svart) Pullarträns med sjukt snygga detaljer,tror han skulle bli sjukt fin i det.


  (svart)Oxå ett utsnyggt pullar träns med härliga detaljer!


 

(svart) googlebild.  Mer med vanlignosgrimma men med ursött nosludd!

..................................................
..................................................
...............................


Snälla läsare vad tycker ni är snyggast och bäst till hoppning som att vara ett tävlingsträns????

Helt klart tycker jag ju pullar , men det är dels sjukt vanligt men är ju då dock så äckligt snyggt , och helst med detaljer..

Nej hjälp mig nu!


tack  

 
 
Ingen bild

e

24 februari 2011 14:47

kan inget om sånt här^^ men tkr att en såndär pullarträns verkar fint :)

 
Josefine m. ridtravaren Bellie

Josefine m. ridtravaren Bellie

24 februari 2011 16:32

Gillar pullarträns och deras funktion. De klämmer inte på några tänder och luftvägarna går helt fria. :)

Tror han skulle vara fin i remont oxå. :) Men har du kollat upp tänderna på honom hos tandläkare, tänkte eftersom han gapar? De behövs ju oftast fixas till i munnen på dem varje år, annars gör det ont och de kan vara anledning till att han gapar.

En tanke bara :) Dom gapar alltid av en anledning.

http://minfux.blogg.se

Niemelä Falk

24 februari 2011 17:25

aa trorjag med :)

han springer och gapar och slår m huvudet varje gång jag sätter han i "arbete" han gör då så för att "avbryta" allt så jag måste börja om -.- hihhihi dum ponny !

men tack :)

 
Ingen bild

Maja

24 februari 2011 16:38

Jag tycker pullar är fult. Och det finns regler för hur mycket ludd man får ha så kolla upp det om ska ha det ;)
Jag tycker remont, en kanonnosgrimma, men tänk på att det finns en orsak till att han gapar...

Niemelä Falk

24 februari 2011 17:23

jag tycker faktiskt oxå remont , háha inte tänderna :) han springer och gapar och slår med huvudet om man sätter han i arbete , när han tkr det är jobbigt springer han och slår med huvudet och gapar för att lixom " avbryta" och kunna gå fritt :)

men tack :)

 
Isabella Bergh

Isabella Bergh

24 februari 2011 20:17

Jag tycker remont eller de med ludd:)

http://Cassechuck.blogg.se

 
Ingen bild

Maja

25 februari 2011 09:43

Du förresten!
Jag har ju ett pullarträns med detaljer på pannband och nosgrimma med matchande förbygel som bara ligger och skräpar. Har legat undanstoppat ett bra tag men är inte slitet.
Intresserad? Kan skicka bild på fb isf :)

Niemelä Falk

25 februari 2011 16:15

ja gud gör det! :)

tack!

 
Ingen bild

Elin :)

25 februari 2011 14:54

Men jag gillar verkligen pullarträns.. Båda tränsen är så himla söta. Skulle jag va du skulle jag hellre ta ett sånt istället för ett med ludd.... :) Men det är du som bestämmer :)

 
victoria

victoria

26 februari 2011 09:11

Jag äslakr pullartränset längst ner! <3

http://iwillalwaysloveyou.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards