Linnea Niemelä Falk & Boyzon Sign  HÄSTBLOGG

Direktlänk till inlägg 27 december 2010

Dag 2 - Min första häst

Av Niemelä Falk - 27 december 2010 17:36

Min första häst var en shetlandsponny som hetter Pontus , född 1994 , E:Charley  U:Gazette . En liten fux på ca: 108 cm.

Han fick jag när jag var 3 år gammal och han var väl inte den lättaste ponnyn,han var så grymt envis,tjurig och framför allt busig!

Herregud jag vet inte hur många gång man blev stående efter en väg för att han inte ville gå, kunde stå där hur länge som helst och han vägrade att gå.

Har så äckligt många minnen med han , vi har verkligen gjort allt tillsammans, kört,tävlat,hoppat , galopperat på sommarängar som snöängar, badat och allt!

han var inte bara min första häst, utan min bästa vän!


Jag vet inte hur många gånger man bara ville sälja han för att han var den mest tjurigaste hästen i hela världen, och jag vet inte hur många gånger jag gick från stallet och var huuuur lycklig som helst för att han kan ha råkat hoppa 4 hinder utan att stanna.

Tävlade gjorde vi oxå på 2 blåbärshoppningar,  hehe gick väl som det gick när han gick genom alla hinder, då va jag 6 år , och rosetterna vi fick är det mest värdefulla jag har! 1 eller 2 dressyrer blev det med.


Åren kom och åren gick och nu 12 år efter så blev han sjuk  i mars och fick somna in den 31 Mars 16 år gammal med att han hade problem med luftrören.

Usch jag saknar han så jävla mycket!

Och jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om han , han var världens finaste vän, och åren och minnerna med han kommer ingen någonsin kunna ersätta, Aldrig!


ingen kommer någonsin kunna ersätta min ängel som betyder allt för mig och jag saknar och älskar dig så jävla mycket Pontus !

Vila i frid Hjärtat!'

 

                    

jag älskar dig , vila i frid 940606 - 100331 <3


 
 
Linda

Linda

30 december 2010 11:49

Vad fint skrivet gumman och vilka fina bilder! :)
Jag saknar er i mängder ska du veta och Pontus kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta.

Glömmer aldrig varje gång man skulle iväg och rida och så fort han fick för sig att nä jag vill inte gå backa han ner i diket och bara tok tjura. Jag gjorde allt för att få honom att gå men han bocka och fortsatte MEN jag var tjurare än han och det var väl det som gjorde att man ens kom med tanken på att ställa upp i blåbärshoppningen med han. Hoppa det älskade han :D

Finns så mycket jag skulle kunna skriva om alla de minnen man har. Världens finaste ponny! <3

Så roligt att se att du fortfarande håller på och att du tävlar. Blir så sugen på alla dina bilder du lägger. Får följa med till våren när du ska tävla. Skulle vara så himla roligt och kul att se vad de är för skönhet du har skaffat dig :) KRAM och hälsa alla vännen.

http://www.lindakallberg.blogg.se

 
Mira

Mira

30 december 2010 22:07

vilken sötnos! Usch jag vet hur det känns! Tog bort min ponny 2008, det var det hemskaste jag gjort! :(

http://elitryttarnas.blogg.se

 
Ingen bild

linnea & boyzon sign

31 december 2010 10:31

sv till Linda : jaa huga han va speciell..


ja det måste du!
saknar dig , kram!

 
Ingen bild

linnea & boyzon sign

31 december 2010 10:32

sv till mira : usch förstår dig! :/
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Niemelä Falk - 27 maj 2011 15:35

Har ingen blogglust på denhär bloggen om jag rider eller nått annat så uppdaterar jag på http://linneafalks.blogg.se . Men måste erkänna att jag saknar den här bloggen! :( ...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 11:10

Säljer nu min jätte fina Allround Kingston sadel som är svart. Den har legat på D-Ponny/Liten häst. Ska sälja den nu för att min häst har musklat om sig. Super skön att rida i och skulle tippa på att bommen ligger mellan 16-18 ".   SÄljes för 4...

Av Niemelä Falk - 8 maj 2011 08:12

Drar till stallet mellan 12 och 2. OCh vid 3 ska jag vara hos kallblodsstoet och börja jobba med henne idag . Skit roligt! :) ...

Av Niemelä Falk - 5 maj 2011 18:03

Fy fan vad jag är glad! Fick nyss ett samtal av Glenn om att grannen ville ha min hjälp med att rida in hans kallblodssto , wiiie fy fan vad roligt! :D ...

Av Niemelä Falk - 29 april 2011 21:31

ÅH jag är så glad , jag har världens bästa ponny!   Tänkte bara åka till stallet och mocka osv . MEn var så sjukt härligt väder så jag sadlade han och gick ner i paddocken där en bana och en bomserie var uppe. Skrittade han i båda varven och ha...

Presentation


Boyzon Sign
-2003
I min blogg skriver jag om mig och min D-ponny om våra träningar och tävlingar.

Kategorier

Fråga mig

20 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards